Kiekvienas vilnietis nori sklandžiai keliauti po sostinę pėsčiomis, dviračiu ar automobiliu. Pamatykite, kokie pernai įgyvendinti darbai padėjo siekti šio tikslo ir kas laukia Vilniuje judančių gyventojų.
Judėkime sklandžiai

Liepkalnio sankryžos rekonstrukcija
Vienas didžiausių šiemet pradėtų Vilniaus projektų, paliesiantis maždaug 60 tūkst. vilniečių kasdienybę – Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžos rekonstrukcija.
Pastatytas viadukas, įrengtas gatvių apšvietimas, atnaujinti takai bei visiškai rekonstruota sankryža užtikrins sklandesnį ir saugesnį susisiekimą, mažins transporto grūstis.

Gatvių „dieta“
Pernai kai kurioms gatvėms liepta laikytis „dietos“ – buvo susiaurinta jų važiuojamoji dalis, daugiau erdvės suteikta dviratininkams ir pėstiesiems. Tarp „sulieknėjusių“ – I. Šimulionio ir Naugarduko gatvės.
Svarbių gatvių reformos
Jau yra parengtas Šiaurinės gatvės projektas, pakeisiantis judėjimą net keliuose šiauriniuose Vilniaus rajonuose. Permainos laukia ir Verkių, Kalvarijų bei Vokiečių gatvių.

Išpakuokime Senamiestį!
Daugybę metų Vilniaus senamiestis kenčia nuo automobilių pertekliaus. Didžioji dalis eismo senamiestyje tiesiog kerta UNESCO saugomą paveldą trumpindami kelionę iš taško A į tašką B. Tai neleidžia senamiesčio labiau pritaikyti žmonėms, didina taršą, niokoja Vilniaus istorinį paveldą.
Sukurta senamiesčio kilpinio eismo schema neleis automobiliams kirsti Vilniaus širdies ir suteiks jai daugiau ramybės bei gaivaus oro. Nauja eismo sistema suteiks galimybę pėstiesiems bei dviratininkams mėgautis senamiesčiu dar daugiau. Daugiau informacijos: senamiestis2030.lt

„Nedėk skerso“
Nors elektriniai paspirtukai – puiki alternatyva taršiam automobilių transportui, jais reikia naudotis atsakingai. Dėl to sostinė inicijavo netradicinę kampaniją „Nedėk skerso“, kuri ragino paspirtukų vairuotojus po kelionės juos palikti tvarkingai.
Be to, buvo paruošta „Tikro Vilniaus paspirtukininko biblija“ – dešimt rekomendacijų, kaip atsakingai keliauti šia transporto priemone.

Kiekvieną mėnesį – po naują priemonę
Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ praėjusiais metais kiekvieną šiltojo sezono mėnesį kvietė išbandyti vis kitą būdą keliauti po miestą: nuo ėjimo iki naktinio pasivažinėjimo riedučiais.
Tebūnie šviesa!
Pernai buvo įrengta beveik 700 naujų šviesos taškų sostinės gatvėse, parkuose, stadionuose, perėjose. Modernizuotas apšvietimas intensyviausiose gatvėse ir pradėti darbai miegamuosiuose rajonuose.

Judame saugiau
Savivaldybės teritorijoje jau galima rasti 143 stebėjimo kameras, kurios padeda gaudyti ir eismo taisyklių pažeidėjus, o iki šių metų pabaigos mieste atsiras dar 40 naujų kamerų.


Tikslas – 29 proc. kelionių pėsčiomis
Sostinė siekia, kad iki 2030 m. 29 proc. kelionių mieste vyktų pėsčiomis. Tad Vilnius sukūrė naują kokybės standartą – patogaus ir saugaus susisiekimo pėsčiomis rekomendacijas projektuotojams, rangovams bei įmonėms, besirūpinančioms miesto infrastruktūra. Šios rekomendacijos leis kurti pėstiesiems patogesnį Vilnių.

Viešąjį transportą renkasi dažniau
Vilniaus pastangos kurti patogesnį bei naujesnį miesto viešojo transporto parką atsiperka – viešuoju transportu sostinėje miestiečiai keliauja vis daugiau. 2018 m. viešuoju transportu buvo atlikta 192,2 mln. kelionių, o 2019 m. – 196,6 mln.

Turinys















